Dość dużo można powiedzieć o tym, jak powinien wyglądać wyśmienity papier firmowy. Wiele zależne jest od tego, jaka firma go wykorzystuje – w zależności od tego, przybiera on bowiem rozmaite kolory oraz wzory. Musi on jednakże w każdym momencie być dobrze wykreowany – niedopuszczalne są żadne pomyłki oraz niedociągnięcia – należy przecież koniecznie pamiętać o tym, że papier firmowy jest jedną z wizytówek, jakimi posługuje się firma. Klient może na jego bazie oszacować jej stosunek do nabywców i korporacyjnych partnerów. Ponadto, że, rzecz jasna, musi on dobrze wyglądać, powinien także zawierać wiele niezbędnych elementów. Pierwszym z  nich z całą pewnością jest nazwa spółki albo jej logo , a ponadto hasło bądź fraza informująca, czym firma się zajmuje. A dodatkowo, warto również umieścić na nim krótkie dane kontaktowe. Nie należy podawać wszystkich numerów kontaktowych, jednakże adres, strona internetowa WWW, mail oraz dodatkowo numer telefonu są jak najbardziej miło widziane – pomogą one klientom w skontaktowaniu się z nami, z czego korzyści czerpać będą obie strony.